Als doelstellingen overeenkomen, de mindset gelijk is en de klik is er. Dan is een samenwerking niet ver weg.

Zodra je militair wordt, leer je pas echt het belang van samenwerken. Alleen zo kom je tot resultaat en succes. Je ziet het in kleine voorbeelden bij buddy’s, groepen en pelotons die elkaar tot het uiterste dwingen te gaan, je ziet het steeds meer in grote voorbeelden. De internationale samenwerkingen van Nederlandse krijgsmachtonderdelen met buitenlandse zijn talrijk.
Het in 1995 opgerichte Duits/Nederlandse legerkorps, het in hetzelfde jaar opgerichte EAG (European Air group) waar Nederland sinds 1997 aan meedoet (een samenwerking tussen de luchtmachten van zeven landen), de reeds sinds 1972 bestaande  UK/NL AF (United Kingdom/Netherlands Amphibious Force, een samenwerking tussen mariniers van beide landen) en de in 2014 opgerichte Division Schnelle Kräfte waar de Luchtmobiele Brigade deel van uitmaakt zijn voorbeelden van deze samenwerkingen.

Wat genoemde samenwerkingen gemeen hebben is dat ze elkaar versterken, waardoor het totaal groter wordt dan de som der delen.

Defensie is de laatste jaren steeds meer samenwerkingsverbanden aan gegaan met civiele partners en wat je daar ziet is dat er bij burger bedrijven waardering ontstaat voor de manier waarop militairen zaken organiseren en aanpakken.

Zoals wij zien dat burgers zich door de verhalen die we delen in grote mate voelen aangesproken.

Toen de mensen achter OmroepV en DTV onlangs een online ontmoeting hadden, bleek al snel dat er grond is voor samenwerking. Doelstelling, mindset, klik.
Door samen te gaan werken, hopen wij nog meer mensen te bereiken en zo gerichter te kunnen werken aan ons gezamenlijke doel.
Het vergroten van maatschappelijke respect voor veteranen, het delen van hun verhalen.

Hoe die samenwerking eruit gaat zien? Hou onze sites in de gaten.

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *